Is jouw salesteam klaar voor de toekomst?

Niets is zo veranderlijk als het weer in Nederland, maar verkoop komt aardig in de buurt. Hoe zorg je ervoor dat je team mee kan gaan in de verandering? Deze tijden vragen steeds meer van een verkoper: goede presentaties maken, van cold calling naar proactief zijn op LinkedIn en vanuit een probleem een oplossing verkopen. En dan heb ik het niet eens over de administratieve taken, zoals het bijhouden van een CRM waar verschillende systemen zijn aan gekoppeld. Gelukkig kunnen wij je helpen deze uitdagingen om te zetten in kansen met onze sales enablement- en online marketingoplossingen.
Verkoop op toegevoegde waarde
Verkopen op toegevoegde waarde is best een uitdaging. Waar heeft je klant behoefte aan en hoe breng je dit goed over? Dit zie je vaak terug in PowerPointpresentaties. Ieder heeft zijn eigen invulling wat hij of zij belangrijk vindt en wat de toegevoegde waarde is van het bedrijf of product. Dit zie je dan ook terug in de verschillende slides en afbeeldingen die worden gebruikt.
Grote kans dat je binnen je salesteam verschillende versies tegenkomt van bedrijfs- of productpresentaties bijvoorbeeld. Met de digitale brochure en presentatie die wij aanbieden heb je als voordeel dat iedereen met dezelfde versie werkt en aanpassingen vanuit een centrale rol worden gecoördineerd. Daarnaast geeft de digitale brochure de mogelijkheid om gezamenlijk nog een keer na te denken over jullie toegevoegde waarde en deze te formuleren.
Onboarden en training
Nadat je brochure of presentatie is aangepast en die in lijn is met je toegevoegde waarde is het belangrijk om jezelf te bekwamen hoe de tool te gebruiken bij klanten. Hier kunnen wij bij helpen om zo snel mogelijk aan de slag te gaan. In verschillende rollenspellen leer je snel om te gaan met de sales enablement tool en jouw verhaal af te stemmen op de klant zijn behoefte.
Heb je een nieuwe salescollega? En wil je hem zo snel mogelijk de weg op hebben om te verkopen. De tool geeft jouw nieuwe collega handen en voeten om snel aan de slag te gaan doordat per doelgroep of product de toegevoegde waarde is uitgeschreven, hiermee versnel je het inwerktraject en kan hij of zij aan de slag!
Digitalisering en meten
Doordat het een digitale brochure en of presentatie zijn alle stappen en gebruik te meten. Dit kan heel waardevolle informatie opleveren om jouw salesverhaal en proces te optimaliseren. Denk bijvoorbeeld aan waar haakt de klant op aan en waar haakt die af. Is er een verkoper die heel goed scoort en gebruikt hij veelvuldig de sales enablement tool? Check dan zijn verhaal en welke onderwerpen hij aanstipt in zijn verhaal.
Daarnaast kan je de presentatie achterlaten bij klanten. Door gebruik te maken van de Leadinfo integratie kan je zien of de klant nog een keer de presentatie opent en over welke onderwerpen hij meer info over wilt hebben. Altijd handig voor je opvolging😉.
Wil jij ook aan de slag?
Neem contact op met mij of mijn collega Geoffrey en samen gaan we aan de slag om jouw salesteam klaar te maken voor de toekomst