Sales enablement tool Lipton
Lipton is een van de bekendste frisdrankmerken en onderdeel van Unilever. Het Liptonteam van Unilever Nederland vroeg TMC Media om een salesapplicatie te ontwikkelen voor de buitendienst die voorziet in de meest persoonlijke benadering per onderneming, waarbij het gebruik van alle content constant te meten is.
Wat hebben we gedaan
Om tot een gedegen plan van aanpak te komen hebben we in een 0-sprint een uitvraag gedaan om zo alle technische wensen uit te schrijven:
Wie zijn de gebruikers?
Welke functies hebben de
gebruikers nodig?
Hoe geven we het meeste inzicht?
Wat komt er bij kijken m.b.t. security?
Wat wordt er opgeslagen en waar?

Vervolgens hebben we samen met Unilever de content op outletniveau uitgewerkt om op deze manier de meest persoonlijke benadering te kunnen realiseren. Deze salesflows hebben we in een overzichtelijke- en gebruiksvriendelijke menustructuur opgedeeld. Hierbij wordt ook op outletniveau getoond welke andere Unilevermerken relevant zijn om cross- en upsellmogelijkheden te kunnen benutten.
Wat hebben we bereikt
Een gebruiksvriendelijke applicatie welke op basis van bestaande data op outletniveau een persoonlijke presentatie kan faciliteren. De presentaties die in deze applicatie worden getoond zijn met alle functionaliteiten van dien volledig meetbaar. Op deze manier heeft Unilever inzicht in welke vertegenwoordigers welke content gebruiken om uiteindelijk de deal te sluiten.
Het resultaat is een volledig nieuw salesplatform waar het Liptonteam op outletniveau sales mee kan voeren.

Contact
Hebben jij en je organisatie specifieke wensen of eisen? Ben je benieuwd naar onze mogelijkheden?
Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.